Prazdroj uvařil konkurenta Hoegaardenu - pšeničné pivo s chutí pomeranče a koriandru

29.02.2012 13:14

Lídr tuzemského pivovarnického trhu Plzeňský Prazdroj má nový speciál. Pšeničné pivo Fénix vzniklo kombinací pšeničných a ječných sladů, pomerančové kůry a špetky koriandru. Bude konkurovat lehkým a na trhu stále žádanějším značkám jako je třeba belgický Hoegaarden.

 

Novinku se jménem Fénix představí Prazdroj ve středu v Praze. Že jde o název Fénix, bylo jasné už od loňského října, kdy si Prazdroj nechal tuto značku zaregistrovat. O jaké pivo se ale konkrétně jedná, Plzeňští dosud tají.

Zástupci pivovaru už ale začali obcházet své obchodní partnery s nabídkou novinky. Z ní je zřejmé, že nejde o pivní limonádu či radler po vzoru Cool Lemon, který s nečekaným úspěchem uvedly na trh loni Pivovary Staropramen, ale o pšeničné pivo.

Mluvčí Prazdroje Jiří Mareček sice na otázky ohledně chystané novinky neodpověděl, ale dopis, který rozeslal obchodním partnerům obchodní ředitel pivovaru, mluví jasně o kombinaci pšeničného a ječného sladu s chutí pomeranče a koriandru.

"Chceme přilákat především ty spotřebitele, kteří chtějí poznávat novinky," píše v dopise na adresu Fénixe obchodní ředitel Prazdroje Tiarnan Ó hAimhirgín.

Obdoba Hoegaardenu

Jde tedy o obdobu například belgické značky Hoegaarden, kterou u nás distribuuje Staropramen. S tím rozdílem, že Hoegaarden neobsahuje pomerančovou kůru a jde – na rozdíl od Fénixe – o svrchně kvašené pivo. Prazdroj tak doplňuje svou "pšenicí" nynější řadu svých speciálních – tedy vícestupňových - piv Master.

Podobné speciály, ale i lehká piva a navíc i ta s ovocnou příchutí zaznamenávají v poslední době velký nárůst zájmu. Zatímco prodej zatím nejpočetněji zastoupených výčepních piv (desítek) v Česku vytrvale klesá a zájem o ležáky (jedenáctky a dvanáctky) jen mírně roste, speciální piva jdou na odbyt jako ještě nikdy.

Velcí hráči musí reagovat na malé pivovary

"Češi stále víc slyší na nabídku různých specialit a netradičních piv. Ta nabízejí především mini a menší pivovary, ale velcí producenti na to musejí reagovat také," vyjádřil se nedávno výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Staropramen zatím nemá se svou "pivní limonádou" Cool Lemon a jejím nízkým obsahem alkoholu (kolem dvou procent) konkurenci. Novinku uvedl na trh loni a pivovar sotva stačil pokrýt poptávku. Lidé z branže očekávají, že do boje s Cool Lemonem vyrazí letos podobnou značkou trojka trhu – skupina Heineken.