Krmelínské pivo

30.08.2011 17:46

V září jsem navštívil Krmelínský minipivovar "U Hodže"


Podvečerní posezení na zahrádce restaurace s dvěma bowlingovými dráhami jsme si zpříjemnili
ochutnávkou Krmelínského kvasničáku 12% za příjemných 20,-Kč.


Cesta sem byla samozřejmě cílená hlavně za tímto místním pivem.
Už při příchodu do areálu jsme ucítili typickou vůni sladu,jelikož se zrovna vařilo,neodolal jsem a nahlédl do varny,kde zrovna probíhal chmelovar.


No a pototm rychle na ochutnávání.
Na čepu byly ještě Svijany 12% za 22,- a Radegast 10% za 21,-Kč.
Ovšem z přítomných hostů na zahrádce všichni pili krmelínské.
Krmelínský kvasničák 12% je světlý spodně kvašený ležák českého typu vařený na jeden rmut.


Jak jsem se dozvěděl od sládka a majitele pivovaru a restaurace p.Máchy tato várka je trošku do polotmava díky velkému přídavku karamelového sladu,
Což bylo způsobeno chybou při výpočtu sypání.
Pivo bylo plné a s příjemnou vůní typickou pro nefiltrovaná piva a s příjemným řízem.Karamel byl tršku více cítit ,ale myslím,že to nebylo vůbec na závadu.
Bohužel z produkce pivovaru "U Hodže" byl tento den na čepu pouze tento jeden druh.
Ale v budoucnu se chystají i jiné druhy nefiltrovaných a nepasterizovaných piv.
Chtěl jsem ještě ochutnat Svijanské,ale bohužel se na něj jaksi nedostalo,protože krmelínské bylo opravdu dobré.
Potěšila mě,jako homebrewera, rovněž ochota p.Máchy ,poskytnout menší množství surovin,hlavně tekutých pivovarských kvasnic-"Wéček",
které se nám domácím pivovarníkům přece jen hůře shánějí.
Tato návštěva nebyla jistě poslední a rád se na "krmelínské" zase opět zastavím.
Dej bůh štěstí.