Divoký chmel

13.09.2013 08:09

Nastala doba sklizně chmele,ale poblíž žádná chmelnice není.

Rozhodl jsem se proto vyzkoušet divoký chmel.


Někteří domovarníci jej také používají jako náhradu za šlechtěný chmel,ale spíše jen pro zajímavost a zvědavost,jestli to z divokého chmele taky půjde.

V historii byly údajně součástí místního panského pivovaru i chmelnice,možná proto je u nás divoký chmel tak hojně rozšířen.

A potomstvo chmele který používali naši předkové použiji pro vaření piva v současnosti i já.

 

Mám v plánu uvařit nějaký silnější svrchně kvašený,více chmelený  speciál,tak ho řádně nachmelím touto "divočinou" (a mám jméno pro to nové pivo) :-)

Na místě sklizně byly krásné chmelové šišky vidět už z daleka a lákaly k otrhání.

Otrhaný chmel jsem ještě dočistil od zbytků listí a stonků,rozdělil do balíčků po 100g a zamrazil.Mělo by se tak uchovat co možná nejvíce hořkých látek,které skladováním postupně ubývají.

Také jsem uvařil pokusný odvar z 5g tohoto chmele a 5g chmele žateckého červeňáku (granule) pro porovnání hořkosti a abych věděl kolik asi dávkovat divokého chmele oproti chmelovým granulím.

Odvar z divokého chmele byl méně hořký,ale měl v chuti nějkou zvláštní kořenitost,kterou nedokážu přesně popsat.

Dávkování odhaduji 2-3x větší množství oproti chmelovým granulím.

10g granulí = cca 30g divokého chmele zamraženého